fransk manikyr with a twist


när man är sjuk finns det inte så mycket roligt att hitta på, men ett litet skojigt tidsfördriv är ju att måla naglarna :) för att göra franskmanikyr with a twist behöver du

* någon form av bas nagellack, då håller det hela längre.
* ditt favorit nagellack, vilken färg det än må vara :) min är blå just nu så därför tog jag det
* ett helt vitt nagellack till den franska biten
* ett avslutninga nagellack, samma funktion som bas. jag använder Mavalsa Super Base och One minuite quick finish
* franska manikyr mallan. finns där man säljer nagellack, kostar sisådär 25 riksdaler

måla ett lager bas och vänta på att det ska torka, vänta ett par minuter för säkerhetsskull. lägg sedan på din färg. jag väntade typ 15 minuter innan jag la på ett quick finish lager. när det är tort sätt på dina mallar. jag använde samma på båda händerna för att vara lite sparsam. lägg på det vita på nagelspättsen och låt torka länge så att det inte kladdar. avsluta sedan med ett quick finish lager and voíla!


jag använder Isadoras Miami Blue.  tycker hemskt mycket om den måste jag säga. så där har ni en fransk manikyr with a twist ^^

jag har förövrigt världens kanske finaste överkast i mina ögon!

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0