Introducing me


Hej. Jag heter Rebecka och jag är 19 år gammal.Jag är en glad, sprallig, smart, rätt söt tjej från Borås.

Jag bor utanför Borås med min mamma, min pappa, min lillebror och våra två katter. Jag har en storebror också men han bor inne i Borås med sin flickvän. Jag tog studenten i 2011 och har sedan dess tagit körkort på intensivkurs (och krockat) jobbat i ett lager hela sommaren, jobbat i ett stall i Mantorp i 7 veckor och åkt till USA i två månader. Just nu jobbar jag inom hemtjänsten och planen är att göra det sommaren ut. Efter det tänkte jag flytta till göteborg ett år och jobba ihop pengar till en ny USA resa nästa sommar.

 När jag gick i skolan gick jag det samhällsvetenskapliga programmet med inriktning Europa, jag kan ganska mycket om EU och jag är väldigt allmänbildad vilket tyvärr leder till att jag dumförklarar mina vänner då och då. Det är en sak som jag jobbar på. Men jag är snäll, jag tänker mig bara inte för alltid.

 

Min garderob består till 90% av klänningar och det klär jag mig i året om. Helst ska det vara mycket färg med markerad midja, då trivs jag bäst. Jag älskar högklackade skor men har det inte så ofta för att jag inte riktigt vågar. Känner mig så uttittad när jag har det. Men jag ska försöka komma över det. När jag bara slappar och tar det lugnt drar jag dock på mig ett par flanell pyjamasbyxor och min Hv71 hockeytröja. Jag är mellanbarn och tjej men jag gillar sport, speciellt hockey. Detta har gjort att jag och min pappa är väldigt tighta och jag vet att jag kan ringa honom när jag än behöver och om han måste skulle han hoppa på första bästa plan vart som helst för att komma till mig. Jag älskar honom. Och resten av min familj så klart.




Jag är inte riktigt nöjd med hur jag ser ut men jag jobbar på det. Jag har smala snygga ben och slanka armar och det gillar jag. Och nu när jag har jobbat fysiskt varje dag i flera månader ser man mina nyckelben tydligare och min rygg är med vältränade än innan. Dock har jag ALLTID blåmärken på benen. Jag tycker att jag väger för mycket men jag ska ändra på det genom att träna. Det kan hända att jag kommer att klaga på det ibland men sånt är livet. Jag gör mitt bästa för att älska mig själv.

 

Jag rider mest på min fritid. Innan spelade jag teater och var aktiv i ungdomsrådet men nu är jag för gammal. Jag bakar ganska mycket och jag äger en babyblå KitchenAid som jag älskar.Cupcakes är favoriten när jag bakar. det kan se ut så här

 

 

Jag älskar mina vänner och är en väldigt social person men ibland vill jag bara vara för mig själv. Jag brukar gå ut och gå i skogen rätt mycket och det älskar jag.

 




Jag har en extremt romantisk bild an kärlek och vill att allt ska vara som i romantiska dramakomedier. Jag är precis som Gigi i ”Dumpa honom”, läser varje liten detalj och intalar mig själv massa saker. Ibland har jag rätt. Jag älskar att vara kär men har svårt att helt våga öppna mig. Jag väntar jämt och ständigt på ”the one” och känner mig rätt patetisk ibland men sån är jag. Jag börjar lätt gråta när det är lyckliga slut för att det inte är så för mig. Jag är offta förälskad och ”på G” som vi säger i Sverige.

 

jag blir ofta hyperfixerad vid olika saker så jag antar att jag har lite Aspergers i mig. Nej jag skojar bara.

 

Jag älskar Disney filmer och min favorit är nog Alice i underlandet, eller Pocahontas,eller lejonkungen,eller ronin hood, eller ja jag älskar nog alla Disney filmer.

 

Okej det här blev en lång och väldigt ärlig introduktion, men så fick det bli. Jag lyssnade på den här låten när jag skrev detta

 

puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0