när man saknar en del av sig själv


(NagaChin och Caroline 49)
såhär såg min sommar ut 2010. och visst blev den inte som jag hade tänkt då jag knappt fick rida hästen jag hade hyrt men den gav mersmak. hela hösten ängnades åt hästar och även om jag var mentalt slutkörd efter USA gav jag inte upp. våren 2011 jobbade jag återigen med hästar men sen tog det stopp. det gjorde för ont att känna att jag inte kunde leva upp till min egen potential. Jag älskar att träna, jag gör ALLTID mitt bästa och jag gör framsteg hela tiden. det är extremt korta perioder som jag står still. Jag har kanske ingen naturlig talang men jag har viljan. Mina föräldrar förstår inte. båda är hästrädda. Min pappa försöker förstå men kan inte, han har erbjudit att fortsätta betala lektioner( men då en lektion i veckan). Han förstår inte att det inte räcker. det gör för ont. så i början av April slutade jag åka upp till stallet. till en början skylde jag på att jag skulle jobba, även om jag inte gjorde det. Min favorit ponny blev såld så det gjorde det ännu lättare att inte komma. jag hittade ingen ny favorit, jag slutade nog leta för att slippa göra mig själv besviken.  Jag pratade med min tränare och jag tror att hon förstod hur jag kände.

(NagaChin och jag)
nu har det nästan gått 4 månader sedan jag satt till häst och jag brister snart. Ridningen och kärleken till hästarna är en del av den jag är, och det känns som om den sakta men säkert försvinner och lämnar ett öppet hål efter sig.

(Min första favorithäst Domino och Jag. jag hade honom under en lägervecka i uddevalla och när jag kom hem grät jag så mycket över att ha lämnat honom att min pappa övervägde att köpa honom. men så blev det aldrig)

Jag måste få ändra på det här. jag måste få hitta tillbaka till mig själv och det jag älskar mest. Jag vill satsa på riktigt. Jag tror att jag skulle kunna gå riktigt långt inom dressyr. riktigt långt. Kanske inte Scandinavium långt men kanske SM långt. Jag vill sätta ett mål för mig själv att vara med och tävla i Falsterbo innan jag fyller 30. Jag vill i höst köpa en häst, en bra dresyrhäst, från Holland. vi har kontakter via familjeföretaget med en tjej som tävlar Grand Prix i Dressyr där och säljer hästar. Jag vill köpa en bra häst och bra uttrustning. Jag ska prata med min pappa om att bli delägare i hästen men sedan står jag för allt. jag har jobb säkrat fram till februari och jag är villig att ställa in USA planerna till nästa sommar. sedan tänkte jag prata med en annan jag känner som älskar att träna dressyr för att försöka få till så att vi kan träna inför en riktigt bra tränare kanske en dag i veckan. jag ska sätta upp rimmliga mål för mig själv och min häst och jag ska jobba stenhårt. Vill inte min pappa gå in som delägare är jag villig att ta ett lån.  Jag måste få göra det här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0