tillbaks på ruta 1


nu är jag hemma från spanien igen. det var en helt underbar vecka med skratt,sol,bad, god mat och en massa shopping. men det får bli ett eget inlägg längre fram för det har hänt så galet mycket.

Innan jag åkte var alla mina frågetecken uträtade. jag hade blivit erbjuden ett vikariat, har hade en plan för hur jag skulle göra med hästeriet, jag var nöjd med att bara vara jag och jag var så lättad över att jag visste vad jag skulle göra.  Men sen hände det som ändrade allt. I torsdags gick jag in på min studera.nu sida för att kolla antagningsbesked 1. jag förväntade mig att se mig så som reserv# 200 typ men istället stod jag som# 5. förra året stod jag som #3 och då kom jag in. chocken va total då jag helt hade räknat bort de efter ansöknings fiaskot i våras.

nu måste jag tacka nej till vikariatet, då det är 3 månaders uppsägningstid.jag vet inte om jag har kommit in förän den 15 augusti, skolan börjar den 22 och innan det måste jag ha skaffat boende och en massa annat. mina hästplaner måste skjutas upp i 3 år och det väldigt jobbigt...men jag har verkligen inget val. jag kan inte tacka nej för att hoppas på att komma in en tredjegång. jag vill och vill inte på samma gång. men nu måste jag helt ställa om och förbereda mig på att flytta till jönköping om en månad.det känns jobbigt att behöva tacka nej när jag nästan lovat att säga ja, det känns oerhört jobbigt att va tvungen att skjuta upp mitt hästköp, det känns skamset att behöva ställa in USA resan med Elin. men elin förstår, vi har pratat och jag vet att hon är ärlig.

det var tungt att lämna spanien som blev en slags frizoon, men nu är jag tillbaka i verkligheten. det kommer bli många " att göra"listor fram över



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0