let's start over

fina fina bloggen! jag hörde av mig senast för sisådär en månad sedan och jag måste säga att jag har tagit en paus från mitt egna liv mellan då och nu. mitt psyke är ganska ostabilt.  eller nej nu låter det som om jag kan få utbrott för minsta lilla, det var inte så jag menade. mitt psyke är väldigt lätt påverkat. jag har tidigare varit deprimerad och även om det var länge sedan jag verkligen var på bottnen av allt så kommer det perioder när jag inte mår så bra. ibland rör det sig om bara någon vecka eller två, till och med dagar. men ibland kommer det längre perioder och så har det varit nu. det var handlat om gammal hjärtesorg som inte riktigt har bearbetats, ny hjärtesorg och mitt obefintliga självförtroende. en bra dag har jag ganska dåligt självförtroende, jag kan tycka att jag är söt i ansiktet ibland men aldrig hela jag. däremot är jag nöjd med min person bra dagar. en dålig dag hatar jag mig själv. riktigt hatar. då hör jag en röst i mitt huvud(min röst) som talar om precis hur värdelös jag är och jag håller med. så har det varit nu sedan juli någon gång. jag har självklart haft bra och dåliga dagar men på slutet nu blev det väldigt mörkt ett tag. jag mår bättre nu men nu inser jag att jag måste ta det här på allvar, så det är precis vad jag ska göra.

Men! nu är det en ny start! i morgon börjar jag ett nytt spännande jobb och det känns så himla bra, det passar mig inte alls att vara sysslolös. så jag tyckte att det passade väldigt bra att börja med lite annat nytt i morgon också. jag tänkte ta en detox månad från och med i morgon fram till min födelsedag(9 december) så inget socker, inget koffein,inget onödigt fett och ingen alkohol. + att jag ska börja träna. tänkte börja lite försiktigt med simmning 2 dagar och träning 1 dag. jag tror att bara jag får in en rutin ska det inte vara några problem (: och simma tycker jag är så himma skönt+ att jag äger ju en supersnygg baddräkt. här ska det minsann inte finnas anledning att klaga på mitt utseende! tänkte också införa två nya kategorier: Veckans Plagg- det här plagget kommer hänga på min mellan garderob veckan ut och bara vara fint. har så mycket fint i garderoben att jag måste få visa världen de (: Dagens Pepp- i den här kategorin kommer jag att ge mig själv beröm för någonting varje dag( nu kanske jag låter som världens egoist men det finns faktiskt en tanke bakom. tänker att det kommer bli lite som terapi) så nu kör vi igen!


hoppas att ni har haft en fin söndag, det har jag. besökte fina Fabians nya lägenhet


hoppas att ni vill vara med mig här igen (: jag kommer fortfarande skriva om klänningar, kärlek, bakverk och äventyr!

Kommentarer
Postat av: Elina

I will peppa dig :) du är cool! Jag har kameran med och skall fota lite av mina kläder idag tänkte jag ! Just for you !

2011-11-07 @ 09:24:13
URL: http://elinis.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0