Cake Pops!


jag hade lovat att stå för fikat till mötet idag, och eftersom jag var i stan och långlunchade med min fina madde hade jag inte så mycket tid på mig. Då är det snabbaste, enklaset och godaste man kan göra Cake Pops. Man tar ett paket med kakor, i det här fallet valde jag Maryland Cookies men har gjort det med Oreos innan vilket fungerar alldeled utmärkt. Sen blandar man det med 100 g(ett halft paket) Philadelphia ost, rullar det till munsbits stora kulor och ställer in det hela i frysen i ca 20 minuter. Smält under tiden valfri choklad, här använde jag mörkchoklad och klipp papperssugrör på mitten. ta ut kulorna ur frysen, doppa pinnen i choklad och stick i, detta gör att pinnen fäster. doppa sedan det hela i choklad och snurra av den överflödiga chokladen. låt stå i kylen en stund så att chokladen stelnar. klart! bilden blev suddig men ja, lite så kan det se ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0