Introducing me

En presentation av den jag är, det här är både lätt som en plätt och jättesvårt på samma gång. Jag kan presentera mig själv i 5 meningar eller över 5 A4 sidor. Men jag ska göra mitt bästa för att hitta något mellanting.

Jag är Rebecka Hallams, en 20 årig(fyller 21 i december) tjej som bor med min mamma, min pappa och min lillebror(som är 19 år och inte så liten längre) i Sandared utanför Borås. Jag har en storebror som bor med sin fästmö(världens bästa svägis) och deras hund i en lägenhet inne i Borås.  Jag har flyttat 6 ggr i mitt liv, mest inom kommundelen men när jag föddes bodde vi i Odense på Fyn i Danmark. Jag tycker att danska är ganska lätt att förstå men förstår knappt ett ord norska.  Jag har växt upp med svampplockning, vinterfiske och kräftfiske. Jag  kan skilja på Karl Johan svamp och björksopp och jag kan bryta nacken av en fisk och sedan rensa den. Jag är otroligt tacksam över att jag har fått växa upp på det sättet, närheten till naturen kommer alltid ligga mig varmt om hjärtat.

Genom åren har jag hållit på med nästan alla sporter du kan tänka dig: fotboll, tennis, simning, innebandy, street dance, friidrott, basket, judo, balett och sist men absolut inte minst ridning. Jag började rida i 7an när jag var 12 år och har älskar det sedan första gången. Jag vet inget som är så roligt ,givande och med så många utvecklingstillfällen. Ridsport har ju såklart sina mörka sidor och jag ramlade av illa på en tävling. Diagnos: alla muskelfästen i höften släppte. Ont är bara förnamnet men efter vila och rehabträning var jag på’t igen. Efter studenten började jag jobba med hästar. Jag ville gå hippologen och behövde praktik så jag flyttade först upp till Linköping ett par månader och jobbade med hästar där. Sen fick jag ett oväntat mail, tog mod till mig och tog mitt pick och pack och for till San Diego i Kalifornien, USA för att jobba med hästar där. Det blev långt ifrån som jag hade tänkt mig och jag slutade efter drygt en månad men stannade kvar i San Diego en månad extra. Efter den resan har jag en förkärlek till USA som aldrig kommer försvinna.

Ridning är som sagt ett av mina största intressen men utöver det läser jag mycket böcker. Harry Potter serien är favoriten nummer 1 men The Hunger Games böckerna kommer på en andra plats. Men jag läser mycket annat också. Sen är film och serier alltid kul och jag är väll en nörd i det mesta. Star Wars, Star Trek, Indiana Jones, Sagan om ringen, Harry Potter, Disney you name it. Just nu ser jag mycket på Mad Men. Mat och bakning ligger mig varmt om hjärtat och jag har ett nyfunnet foto intresse. I musikväg lyssnar jag på väldigt mycket olika men främst på Elvis och Johnny Cash, men det beror faktiskt helt på humör. Förutom detta älskar jag sällskapsspel och att umgås med mina F A N T A S T I S K A vänner.

Om man ska sortera in sig i fack så är jag en 50-60-tals brutta, men jag tar på mig det jag tycker är snyggt som jag känner mig bekväm i.  Det är för det mesta klänningar med markerad midja. Jag älskar Lyx. Verkligen Ä L S K A R lyx! En starbuck kaffe till en måndags frukost, chokladdoppade jordgubbar en tråkig tisdag, bubbel en onsdag, bubbelbad med levande ljus och att unna mig själv saker. Jag älskar det. Jag jobbar hårt för mina pengar och skäms inte över att lägga dom på materiella ting. Jag kan få lika mycket lyxkänsla av en snygg klänning på H&M som jag får av min dyra(men ack så underbara) Highligter från Yves Saint Laurent så det är inte pengarna det hänger på, utan känslan.

Jag älskar att uppleva och att lära mig nya saker så resor ligger mig varmt om hjärtat. Just nu efter ett reselöst år suktar jag extra mycket efter äventyr. På torsdag ska jag åka till Odens med mina föräldrar och bara vara, det ska bli fint. Annars är London en fantastisk stad dit jag hoppas återvända ganska snart. Sen är det kanske en HP-nörd resa på gång till våren men mer om det senare. Min senaste fix idé är att jag vill lära mig franska och åka till Paris. Sen har jag många andra drömresemål. New York, San Fransisco, Memphis, Tokyo, Berlin, Milano, Venedig, Nice och Brighton för att bara nämna några.

Någon dag vill jag bo på en gård med högt i tak, knarrande trappor och amerikansk veranda. Där ska jag bo med mitt livskärlek, våra barn och älska livet. Jag ska ha en häst eller två, och en ponny till barnen och som hobbyverksamhet vill jag föda upp berner sennen hundar. Jag ser en bild framför mig där jag rider ute i skogen, med tre kanske fyra vuxna hundar som lydigt lunkar med. Mitt mål i livet är att bli lycklig.

 

Vad kan jag säga mer? Jo! jag älskar älskar älskar jul! Det är nog det bästa jag vet. Från första advent till 27 december är min bästa tid på åren. Bryr mig inte ett skvatt om julklappar eller så, det är känslan, dofterna, ljusen och förväntningarna. Jag börjar längta till jul redan i mars och nu spelar jag min julspellista ungefär varannandag.  Ja, det här är nog jag, ganska knasig, väldigt glad och med stor aptit på livet

 

Trackback
RSS 2.0