once more please

Bloggen! Fina, ljusa glada bloggen. Veckan som varit har bjudit på stress, pappersarbeten och avsked. kör en liten sumering.
Måndag: Jag var med pappa i göteborg då han skulle operera axeln, överraskade min finaste kusin med bästa kaffet från Magasin 11 på henns jobb, hängde i butiken där hon jobbar( Emma&Malena vår andra kusin Johannes fästmös ena butik) och bjöd henne på lunch. Sen ridlektion med min Wellington. Fick reda på att det var spekulant på honom så hjärnan gick på högvarv
 
Tisdag: Tog hand om min pappa som mådde sådär efter operationen. Vi körde Harry Potter Maraton och jag sörvade honom med diverse. Fick reda på att bud var lagt på Wellington och försökte desperat hitta ett sätt att köpa honom. Jobbade kväll och sen var dagen slut
 
Onsdag: "ledig dag" körde pappas bil till verkstan för service, åkte med pappa till han jobb, lämnade datorn där för tecSuport hos storebror, fick göra en systemåterställning och förlorade alla mina bilder från nya kameran. Fick instalera om alla program, deppa lite över mina förlorade bilder, bakade bbullar till pappa och försökte(med betoning på F Ö R S Ö K T E) förstå mig på CSN
 
Torsdag: fick lite panik är jag vaknade helt ensam hemma. lite vart-är-min-nyoppererade-sjukskrivna-pappa någonstans? han hade minsan bestämt sig för att ta bilen till jobbet. 3 dagar efter operation. bra där pappa. satt mest med CSN innan det var dags att åka till jobbet, pappa hjälpte mig att förstå till slut. Är inte van att känna mig dum, ingen känsla jag vill uppleva ofta kan jag säga. Sen var det åter igen dags för jobb, inte mycket att säga om det. smsade med min bästa hannah den sista stunden, började skriva om Wellington och så var det kört. Helt jävla kört. Smyg grät på jobbet och sen när jag satte mig i bilen bara kom det. kunde inte sluta gråta, eller jag grät inte. Jag lipade. det slog mig liksom plötsligt att det var över, att han inte var min längre. Jag kan inte förklara hur ont det gör och hur mycket jag kommer sakna honom. Men han förtjänar ett eget inlägg så det ska han få.
 
Fredag: Ovanligt pepp på jobbet, körde hörlur i ena örat och headsetlur i andra. Pepplistan på för att blicka framåt. Efter lunch började jag dock må konstigt.Ögonen sved och kliade och jag kände mig yr, som om rummet snurrade lite lite. Jag har inga allergier så jag kunde liksom inte förstå vad det kom ifrån, det vet jag fortfarande inte. efter jobbet åkte jag lite snabbt ner till stan för att hämta mina nya brillor(bild kommer) jag är så himmla himmla nöjd! älskar dom! det kändes lite bättre i ögonen när som väl var på. Kvällen spenderades dock hemma, inget wild and crazy där inte.
 
Lördagen: Min stalllördag. Det tog emot för jag visste ju vad som väntade, det privata avskedet. Så efter 2 extra timmar i sängen åkte jag upp, gjorde mitt jobb och satt sedan en timma med Wellington i hagen. Det blev inte så tårfyllt som jag trodde, jag antar att jag hade gråtit alla tårar under torsdagen. Men han ska som sagt få ett eget inlägg. Sen stod det fest på schemat. Först vin och skratt hos Hannah, sedan krogen med Veronica, dans med Madde och efterfest med Victor. Veckans andra avsked där eftersom han flyttar till Australien i morgon, kommer sakna honom till tusen
Söndag: Ja nu sitter jag här, vid mitt köksbord sådär lagom söndagssliten. Skulle vilja påstå att noll knop är gjorda idag, en riktig ickedag faktiskt och det känns skönt. Veckan som kommer har jag få saker inplanerat men det är ju endel skolsaker som ska fixas och sådär. Ikväll tänkte jag läsa Harry Potter, kanske ta ett bad och se senaste avsnittet av Awkward. Och uppdatera bloggen naturligtvis! För nu är jag minsann tillbaka
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0