surdeg, rödbetor och en rosa Cadillac

Hej på er! Nu sitter jag här framför datorn efter kvällsshiftet på jobbet( för den dom inte visste det så jobbar jag i växeln på Södra Älvsborgs Sjukhus)och väntar på att mina rödbetor ska bli klara. På kvällens meny står nämligen nykokta rödbetor med smör och salt, det är så otroligt gott! Jag slängde ihop en surdeg innan jag for till jobbet, men tyckte inte dne fick rätt konsistens så den hamnade i soptunnan. Provade istället med vetemjöl istället för rågmjöl och nu ser den ut som den ska! nu ska den  skakas morgon och kväll fram till fredag och sen matas. Förhoppningsvis kan jag baka bröd på söndag! Åkte upp och gosade med Gullington en stund efter jobbet, i morgon ska jag ställa klockan så att jag hinner rida innan jobbet, har nämligen lyxen att jobba kväll två dagar i rad. Började läsa en bok idag, Gud älskar att färdas i en rosa Cadillac. Den handlar om Elvis så jag lär ju gilla den haha! Nu ska jag äta, kolla på senaste avsnittet av true blood, klappa på mina katter och sova. puss! 
 
klick

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0