Odense del 1


Jag var som sagt i Odense en snabbis.Det är inte bara yours truley som är född i denna pitoreskt vackra stad utan även H.C Anderse vilket man ser överralt. Här sitter han utanför vårat hotell. Efter strax över 6 timmar i bilen med Gossip Girl som sällskap var vi framme lagom till middag. Så vi checkade in, fräshade upp oss och vandrade genom staden som ser ut lite så här



Fina små hus, kullersten parker och cyklar! Odense är en riktig cykelstad

Mina fina föräldrar. synd att fokuset hamnade fel men tycker att bilden blev lite fin i alla fall




Målet för kvällen var det här fina stället, nämligen Restaurang Olivia. Tyvärr va ljuset för mysigt för min kamera och eftersom jag inte lärt mig det här med att ändra ISO och eftersom jag verkligen ogillar blixt så blev det inga mer bilder. Jag åt Carpacio till förrätt, mina föräldrar åt lax. Varmrätt körde jag på kött, entrecot för att vara exakt som var super god! Mamma och pappa åt någon gryta med kalvkött och vi delade på en flaska rött. Maten var inte bara löjligt god men uppläggningen var som små konstverk. Vi avslutade med en drink på Frank A och det var den torsdagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0