75 days challenge

för lite mindre än en vecka sedan satt jag på precis samma plats som nu och funderade på mat. Jag kan helt ärligt säga att jag älskar mat, på riktigt. Och detta trotts att jag är föredetta anorektiker. Jag trivs i köket och älskar utmaningar, och jag lär mig väldigt gärna nya saker. Så där, hux flux bestämde jag mig för att när det var 75 dagar kvar till Lillebrors student, sista dagen i skolan och när J kommer hem(allt detta inrtäffar nämligen samma dag) så skulle jag sluta äta kött. Jag ser detta som en spännande utmaninge och en möjlighet att lära mig laga ny, god och smakrik mat. Alla som känner mig vet att jag är köttälskare ända in i själen så det kommer säkert att bli svårt, men detta ska jag klara. Jag har självklart även klimat och djurrätts tankar kring detta också, jag kommer ju liksom från en famlij som tror att vegetarisk mat är sallad som man kombinerar med kött för " man blir ju inte mätt annars" så jag tänker att om jag inte äter kött alls på dom här 75 dagara så kompenserar det bristen på meat-free-mondays i det Hallamska hushållet i alla fall lite. Jag kommer dock fortsätta äta fisk vid enstaka tillfällen (läs sushi) och jag kommer nog inte att kalla mig själv vegetarian, om någon bjuder mig på kött(typ på middag eller vid kalas osv) så kommer jag inte att avstå. Men det ska bli spännande att se hur det här kommer att påverka min kropp,hy och energi. Let's do this!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0